Τέσσερις πρωτότυπες Μ3 που δεν είδαμε ποτε..

newego_LARGE_t_77761_326111_type13145

Το 2016 σηματοδότησε την 30ή επέτειο ενός εμβληματικού μοντέλου που έφερε την επανάσταση στη μεσαία, σπορ κατηγορία με την έναρξη παραγωγής του το 1986.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Το BMW Motorsport Division, προάγγελος του BMW M Division, ήταν απίστευτα αυστηρό στην εφαρμογή καθαρά αγωνιστικής τεχνολογίας στη φάση δημιουργίας της πρώτης γενιάς BMW M3.

Έτσι γεννήθηκε ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο υψηλών επιδόσεων – βασισμένο στη BMW Σειρά 3 παραγωγής – κατάλληλο για καθημερινή χρήση.

Στις τρεις δεκαετίες που ακολούθησαν, η BMW M βελτιώνει σταθερά το πρωτοποριακό και πολύ επιτυχημένο δημιούργημά της από γενιά σε γενιά, φροντίζοντας πάντα να διαφυλάττει την αυθεντικότητα της Μ3.

Η 30ή επέτειος της BMW M3 μας δίνει την ευκαιρία να θυμηθούμε τέσσερις πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις που, για διάφορους λόγους, δεν ξεπέρασαν ποτέ το στάδιο του πρωτοτύπου.

Τέσσερις ‘guest stars’ κοσμούν με την παρουσία τους το πάρτι γενεθλίων του μακρινού προγόνου τους: η BMW M3 Pickup (1986), η BMW M3 Compact (1996), η BMW M3 Touring (2000) και η δεύτερη ενσάρκωση της BMW M3 Pickup που αποκαλύφθηκε το 2011.

BMW M3 Pickup (1986)

Όταν κυκλοφόρησε η πρώτη γενιά της BMW M3, δεν ήταν μόνο οι πελάτες που ενθουσιάστηκαν από τις εξαιρετικές δυναμικές της δυνατότητες. Προκάλεσε αίσθηση και στο τμήμα της BMW Motorsport που ήταν υπεύθυνο για την εξέλιξή της.

Οι άνθρωποι αυτοί την είδαν ως το τέλειο μέσο μεταφοράς επαγγελματικού εξοπλισμού και ανταλλακτικών στις εγκαταστάσεις του BMW M Division στο Garching κοντά στο Μόναχο. Μοναδικό πρόβλημα, το ότι η μεταφορά αγαθών δεν ήταν από τα δυνατά σημεία της.

Ωστόσο, δεν πέρασε πολύς καιρός για να αποκατασταθεί η τάξη αφού το αμάξωμα μιας BMW Σειράς 3 Cabrio μεταμορφώθηκε σε BMW M3 Pickup.

«Το αμάξωμα του cabrio επιλέχθηκε για δύο λόγους», θυμάται ο Jakob Polschak, υπεύθυνος κατασκευής πρωτοτύπων και εργαστηρίων του BMW M Division και εργαζόμενος της εταιρίας επί 40 και πλέον χρόνια. «Πρώτον, συνέβη να έχουμε ένα τέτοιο μοντέλο στη διάθεσή μας και σε άριστη κατάσταση. Δεύτερον, οι πρόσθετες ενισχύσεις στο αμάξωμα ενός cabrio το έκαναν ιδανική επιλογή για μια μετατροπή pickup».

Η πρώτη BMW M3 Pickup δεν είχε τα τολμηρά φτερά του πρώτου μοντέλου, καθώς βασιζόταν στο στενότερο αμάξωμα του αντίστοιχου μοντέλου παραγωγής. Αρχικά χρησιμοποιούσε τον κινητήρα της λεγόμενης ‘Ιταλικής Μ3’ που είχε μειωμένο κυβισμό 2.0L λόγω φορολογικών κανονισμών εκεί και ιπποδύναμη 192 hp.

«Μετά επιλέξαμε τον αυθεντικό τετρακύλινδρο κινητήρα 2.3L με τους 200 ίππους», αποκαλύπτει ο Polschak. Η BMW M3 Pickup έκανε τη δουλειά της στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου αξιόπιστα πάνω από 26 χρόνια πριν τελικά αποσυρθεί πριν από τέσσερα χρόνια.

BMW M3 Compact (1996)

Το σκεπτικό πίσω από την BMW M3 Compact ήταν να μυήσει κυρίως τους νεότερους πελάτες στον κόσμο των αυτοκινήτων BMW M.

«Μέχρι ενός σημείου, η M3 Compact μπορεί να θεωρηθεί πρόγονος της σημερινής BMW M2», σημειώνει ο υπεύθυνος συνεργείου της BMW M με μία λάμψη στα μάτια και μπορείς εύκολα να αντιληφθείς γιατί κάνει αυτή τη σύγκριση.

Εάν είχε προχωρήσει στην παραγωγή, η ιπποδύναμη του κινητήρα της Μ3 πιθανόν να είχε κάπως μειωθεί. Στο πρωτότυπο όμως, μπορούσε να απελευθερώσει και τους 321 hp, κάνοντας παιχνίδι την ώθηση ενός ελαφρού αυτοκινήτου (μόλις 1300 κιλά).

Διάβαστε την συνέχεια…