Home > RETRO > Ο ‘Ελληνας οδηγός που άφησε πίσω Ari Vatanen και Μarkku Alen στην Πάρνηθα – Ιαβέρη είσαι μεγάλος δάσκαλος..

Ο ‘Ελληνας οδηγός που άφησε πίσω Ari Vatanen και Μarkku Alen στην Πάρνηθα – Ιαβέρη είσαι μεγάλος δάσκαλος..

Ο ‘Ελληνας οδηγός που άφησε πίσω Ari Vatanen και Μarkku Alen στην Πάρνηθα – Ιαβέρη είσαι μεγάλος δάσκαλος..

Όνομα : Αναστάσιος  Επίθετο : Μαρκουίζος

Ψευδώνυμο : Ιαβέρης ( Οδηγός Αγώνων Αυτοκινήτου )

Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 23 Ιουνίου του 1948. Το 1967 περνάει στη Φυσικομαθηματική σχολή του Πανεπιστήμιου Αθηνών, γρήγορα όμως τα παρατάει για να ασχοληθεί με τους αγώνες αυτοκινήτου.

Ο πρώτος επίσημος αγώνας του «ΙΑΒΕΡΗ» σαν οδηγός, ήταν το 5ο Ράλλυ Αττικοβοιωτίας στις 24 – 25 Οκτωβρίουτου 1970 με NSU TT & συνοδηγό τον Τάκη Σκάλο, τερματίζοντας στην 5η θέση γενικής.

Νωρίτερα είχαν προηγηθεί 3 αγώνες.

Ο πρώτος αγώνας ήταν στις 3 Μαίου του 1970, στο 1ο Ράλλυ Συνδρομητών με οδηγό τον Τάκη Σκάλο & συνοδηγό τον «ΙΑΒΕΡΗ«, τερματίζοντας στην 6η θέση γενικής με VW 1300.

Ο δεύτερος αγώνας ήταν το Ράλλυ Φθιώτιδος με οδηγό τον Τάκη Σκάλο & συνοδηγό τον «ΙΑΒΕΡΗ«.

Τρίτος αγώνας το 2ο Ράλλυ Συνδρομητών στις 13 Σεπτεβρίου 1970, με οδηγό τον Τάκη Σκάλο & συνοδηγό τον «ΙΑΒΕΡΗ«.

(Ανεπίσημα το NSU TT το οδήγησε ο «ΙΑΒΕΡΗΣ» έχοντας συνοδηγό του τον Τάκη Σκάλο).

Από τότε μέχρι το 1975 συμμετείχε στους αγώνες με το θρυλικό NSU TT στο οποίο ο μηχανικός «Μπούμπης» τοποθετούσε κινητήρες NSU και Alfa Romeo, ή με πρωτότυπα που φρόντιζε ο… δαιμόνιος μηχανικός. Αργότερα, ο «Ιαβέρης» αγωνίστηκε με τα ανοιχτά πρωτότυπα Grak του «Σιρόκο» και March του Μεϊμαρίδη, σε αγώνες Ταχύτητας και Αναβάσεων. Η συνέχεια της δράσης του «Ιαβέρη» δόθηκε στην άσφαλτο με την Alfa Romeo Veloce, στο χώμα με την Alfa Romeo Junior , τη γνωστή «Dolly«, και στην κατηγορία του Ενιαίου με Alfasud.

Τερμάτισε σε δύο Ράλλυ Ακρόπολις (1978 & 1979), από τα είκοσι που έλαβε μέρος. Οι θεατές τον θυμούνται ακόμα να «σταματά» τα χρονόμετρα στα Stop της Μοσχοκαρυάς, των Σχοίνων, του Ελληνικού και στο Λεοντάρι το ’78, μπροστά από τους Walter Rohrl και Markku Alen. Καθώς επίσης και το ’79 στη Μοσχοκαρυά μπροστά απο τους Bjorn Waldegaard & Hannu Mikkola. Τη θρυλική εποχή των Ράλλυ Ακρόπολις (1978-1980), ο «Ιαβέρης» έκλεβε την παράσταση κάθε φορά με τα Ford Escort Group 2 και 4, αποτελώντας το «αντίπαλον δέος» των εργοστασιακών οδηγών, καθώς κέρδιζε αρκετές από τις ειδικές διαδρομές, μέχρι να εγκαταλείψει το 1980.

Κανέναν δεν ενδιέφερε -ούτε και τον ίδιο- αν ο “Ιαβέρης” τερμάτιζε. Ολοι συνωστίζονταν στις πρώτες ειδικές, για να τον δουν να “κρεμά” τους τροχούς στο γκρεμό, και να ισιώνει το τιμόνι μόνο όταν έφτανε στην πινακίδα του Stop.

Δεν τον ενδιέφερε ακόμη το γεγονός ότι οι εργοστασιακοί οδηγοί σημείωναν στις πληροφορίες τους πρώτα το δικό του χρόνο, και μετά των υπολοίπων, περιμένοντας πότε θα “σπάσει” το αυτοκίνητο, για να συνεχίσουν ανενόχλητοι.

Η πιο ιστορική στιγμή του μυθικού «ΙΑΒΕΡΗ» ήταν στο Ράλλυ Ακρόπολις του 1980, οδηγώντας ένα Ford Escort Group 2, έρχεται 1ος γενικής στην ειδική διαδρομή της Πάρνηθας (42,26 km) με χρόνο 25,44 έχοντας αφήσει πίσω του όλα τα μεγάλα ονόματα του παγκοσμίου πρωταθλήματος όπως τους:

Ari Vatanen ( Ford Escort RS1800 ) Group 4

Bjorn Waldegard ( Mercedes Benz 450 SLC ) Group 4

Bernard Darniche ( Lancia Stratos HF ) Group 4

Anders Kullang ( Opel Ascona 400 ) Group 4

Hannu Mikkola ( Ford Escort RS ) Group 4

Ove Andersson ( Toyota Celica ) Group 4

Μarkku Alen ( Fiat 131 Abarth ) Group 4

Jochi Kleint ( Opel Ascona 400 ) Group 4

Ακολούθησε η συμμετοχή του στους αγώνες με την Toyota Celica το ’81, το Denim-Ford Escort, το Fiat Abarth το ’84, το Renault 5 Turbo το ’85, το Audi Quattro, τη Lancia Delta, το Audi F2, το Subaru Legacy και τη Lancia Deltona, χωρίς να κερδίσει ούτε ένα πρωτάθλημα, αφού οι εγκαταλείψεις του ήταν πάμπολλες.

Στο δεξί μπάκετ του ταχύτερου Έλληνα οδηγού έχουν κάτσει κορυφαίοι Έλληνες συνοδηγοί όπως ο αείμνηστος Κώστας Φερτάκης, Κώστας Στεφανής, Χρήστος Κουντουράκης, Αντρέας Αρκέντης, Λώρης Μελετόπουλος (ΕΛ-ΕΜ), Σάκης Καρανικολός, Γιάννης Αλβανός, Μαρία Παυλή Κορρέ, Σπύρος Κολτσίδας.

Είναι ο πρώτος Έλληνας οδηγός αγώνων που διοργάνωσε αγώνες φιλανθρωπικού σκοπού, ούτως ώστε να συγκεντρωθούν χρήματα για παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Η πρώτη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 22 Ιανουαρίου του 1984 στο Γερμανικό Νεκροταφείο.

Το όνομα “Ιαβέρης” είναι συνδεδεμένο με την ιδανική αγωνιστική οδήγηση, και ο απόηχος της δράσης του δεν έχει κοπάσει, ακόμη και σήμερα, που συμμετέχει ενεργά σε αγωνιστικές εκδηλώσεις, ή παραδίδει μαθήματα ασφαλούς οδήγησης στη σχολή που έχει ιδρύσει.

Εδώ και 20 χρόνια έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά όλων μας και να ευαισθητοποιήσει όσους περισσότερους συμπολίτες – συνανθρώπους του μπορεί, με μόνο στόχο την μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία ξεκληρίζουν καθημερινά Ελληνικές οικογένειες.

Έχει μοιραστεί με περισσότερους απο 500.000 Έλληνες τις γνώσεις, προβληματισμούς και ανησυχίες του, δίνοντας ομιλίες, (αφιλοκερδώς ), σε σχολεία, στρατόπεδα, πτέρυγες μάχης, αστυνομία, δήμους και κοινότητες, ιδρύματα, ΕΚΑΒ, τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές, ενώ παράλληλα έχουν μοιραστεί πάνω απο 1.000.000 βιβλία, (ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑ και ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ), ελπίζοντας επιτέλους να πάψει αυτό το θανατικό που πλήττει την χώρα μας.

Παντρεμένος με την Ελένη Μαρκουίζου, έχουν αποκτήσει μαζί τρία παιδιά . Τον Αρη, τον Κωνσταντίνο & τον Δημήτρη.

Πηγη

 

Η επίσημη σελίδα του “Ιαβέρη” στο facebook  για να είστε ενήμεροι για τις ομιλίες και τα σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης και φυσικά το επίσημο website   http://www.iaveris.gr

Διάβαστε την συνέχεια…