Home > ΤΕΧΝΙΚΑ > Γιατί είναι λάθος η προθέρμανση του κινητήρα στο ρελαντί;

Γιατί είναι λάθος η προθέρμανση του κινητήρα στο ρελαντί;

Η σωστή εκκίνηση αλλά και το σβήσιμο του κινητήρα συμβάλλει στη μακροζωία του και στην σωστή λειτουργία του, όπως επίσης και στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών βλαβερών ρύπων. Όταν ο κινητήρας είναι κρύος, πρέπει πάντα να γίνεται ζέσταμα. Ποιος είναι όμως ο ενδεδειγμένος τρόπος;

Κάποιοι οδηγοί πιστεύουν, ότι για προθερμανθεί σωστά ο κινητήρας, θα πρέπει να τον αφήσουν να λειτουργεί στο ρελαντί για κάποια λεπτά, έως ότου αρχίζει και ανεβαίνει ο δείκτης θερμοκρασίας. Όμως αυτή η κίνηση είναι λανθασμένη και μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει μακροπρόθεσμα.

Σύμφωνα με το μηχανικό που θα παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο, προθέρμανση στο ρελαντί χρειάζεται μόνο στους κινητήρες που διαθέτουν καρμπυρατέρ αντί για ψεκασμό. Βέβαια τα καρμπυρατέρ έχουν αντικατασταθεί από τα συστήματα μονού αρχικά, πολλαπλού μετέπειτα, και άμεσου ψεκασμού συστήματα, εδώ και τρεις δεκαετίες.

Όταν ο κινητήρας είναι κρύος και τίθεται σε λειτουργία ψεκάζεται περισσότερο καύσιμο για να δημιουργηθεί πιο πλούσιο μείγμα. Έτσι η περισσότερη βενζίνη απομακρύνει το λιπαντικό από τους κυλίνδρους και τα πιστόνια. Αυτό συνεπάγεται περισσότερες φθορές και λιγότερη προστασία στον κινητήρα. Παράλληλα, επειδή το λιπαντικό είναι κρύο είναι δύσκολο να προστατέψει αποτελεσματικά τον κινητήρα, ενώ όσο περισσότερη βενζίνη ανακατεύεται με το λάδι, τόσο πιο λεπτό γίνεται το φιλμ και ταυτόχρονα επιταχύνεται η οξείδωση του λιπαντικού με αποτέλεσμα να χαλάει πιο γρήγορα. Εάν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι πάρα πολύ χαμηλή (π.χ. όταν έχει χιόνι και παγωνιά), μπορείτε να περιμένετε το πολύ 15 με 30 δευτερόλεπτα για να σιγουρευτείτε ότι το λάδι ρέει, αλλά όχι να περιμένετε για να ζεσταθεί ο κινητήρας στο ρελαντί.

Πως γίνεται η σωστή προθέρμανση του κινητήρα;

Ξεκινήστε να οδηγείτε σε ήπιους ρυθμούς μέχρι τις μεσαίες περίπου στροφές του κινητήρα. Ποτέ κατά την εκκίνηση με κρύο τον κινητήρα μην επιταχύνετε απότομα και μην απαιτείτε τις μέγιστες επιδόσεις. Περιμένετε λίγα λεπτά έως ότου η βελόνα ή ο ψηφιακός δείκτης του οργάνου θερμοκρασίας του αντιψυκτικού του κινητήρα φτάσει στη μέση.

Προσοχή χρειάζεται και πριν την παύση λειτουργίας του κινητήρα. Καλό είναι να μην τον σβήσετε αμέσως, ειδικά μετά από πολύωρες και μακρινές αποστάσεις. Αφήστε τον κινητήρα να λειτουργήσει στο ρελαντί έτσι ώστε να μπορέσει να πέσει η θερμοκρασία μέσα στο χώρο του κινητήρα και ειδικά στους τούρμπο κινητήρες.

πηγη: autogreeknews

Διάβαστε την συνέχεια…